Bearnaisesås!

Jobbig staving på sån god sås.

Osmin har börjat lära sig att BlåBands bea är gudomlig. Igår åt vi lite fredagsmat, kyckling kiev, ungspotatis med rödlök o vitlök o såklart beasås. Osmin öste på hur mycket sås som helst på sin tallrik o tjatade hela tiden om hur god den här såsen är. Det värsta med att Osmin numer tycker om min sås, som jag har snålat på i en evighet, är att vi absolut inte har nån mer sås. *gråter* Tur att vi alldeles snart ska hem o handla med oss lite (Läs: massor) påsar med bea pulver. Andra märken av samma goda sås gillar han inte. Jag tror inte att han har provat dom feta man får på pizzorior o färdiggjorda i affärer. Dom kommer han inte att tycka om, jag gillar dom inte, dom smakar ju inte ens bearnaise, men ibland har man inget val. 

Kyckling Kiev är kyckling runt om vitlökssmör. Se bilden. Man kan säkert göra den, men jag köper fördiggjorda. Mums!


Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det låter jätte gott med den kycklingen!
Jag ska äta kyckling idag!

2008-03-08 @ 16:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0