Gårdagen.

Igår skrev jag ingenting här. Osmin var hemma på morgonen o jobbade sen natt.

Jag mailade iväg lite CVn iförrgår till ett ålderdomshem o fick svar nästan på en gång, men jobbet passade inte mig. Det var på andra sidan lilla London o bara två dagar i veckan 2.5 timmar per gång. Osmin räknade som vanligt ut vad det skulle bli o jag skulle betala mer i resor än vad skulle få kvar i handen i slutet av månaden. Nej tack, fick det bli. Frågade lite snällt om dom hade andra jobb närmare mig, men dom hade tydligen bara folk där bort. Jag tyckte det stod annat på  deras hemsida. Oh well.
   Jag mailade iväg ett CV till ett receptionist rekryteringsbolag oxå. Det skulle ta en vecka för dom att kolla alla CVn dom får in så det blir till att vänta. Håll tumarna för mig nu!

Efter allt jobbstökande igår smsa Cilla om att nu kan jag ringa! Woho! Jag ringde henne på en gång o vi pratade i flera evigheter. Så skönt o få ta igen några år av tystnad. Allt blir bra sen när vi alla är samlade i Glada Hudik igen. 
   När vi surrat klart gick Osmin o jag ut på marknan o handla frukt o lite gott till tårtan. Jordgubbar ska jag ta o köpa imorgon. Jag hoppas på riktigt fina, goda jordgubbar. Mums!

Senare gick Osmin på jobbet o jag kollade på Dan in real life på datorn. Jag vet att den just gått på bio i sverige, men vet inte vad den heter.

Nu känner jag för en mjukglass med tuttifrutti strössel. Gudomligt gott! Jag får vänta tills jag kommer hem.

Love, Angela.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men du kan väl skicka en bit tårta till mig?

Ja, du pratade med mig igår! O bara med mig!

2008-05-03 @ 21:38:14
URL: http://skogscilla.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Annars så tröttnar man på de, eller det blir för sött!

Men ibland är de dö gött!

2008-05-03 @ 22:14:53
URL: http://skogscilla.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

du hade helt rätt! :)

hm. visst är det imorgon du fyller?

2008-05-03 @ 22:42:09
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken Cilla, pratade du med , var det Östby eller Hansson, antar att det var Östby !!!!1

Mamma

2008-05-04 @ 21:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0