Telefonist.

Idag har jag suttit lite i telefon. Jag pratade en halv timme med Bengt om min dator o längtan hem. Sen ringde jag mormor, men hon var nog på PRO. Får ta o ringa hemme imorgon, om jag hinner. Jag smsa Anna ist o kollade om hon var hemma. Det var hon, så jag ringde henne o hörde hur det var. Imorgon skulle hon till pappa, så då läre jag få kort på den växande magen! Tyvärr hade hon ont i ryggen, vilket ju är tråkigt.
   Efter allt prat fick jag ta o laga mat. Ugns potatis, bea o kiev. Måsta göra ris till Osmins matsäck oxå o sen skar jag upp lite frukt för hans snack. Nu är allt diskad o fint nere i köket. Skulle behöva damsuga både upp o nere, så jag får se om jag gör det om en stund.

Igår pratade jag med Jenny. Hon o Patrik skulle komma på Osmins kalas, men dom hade ingen barnvakt o Jenny skulle jobba dan efter, så Oliver skulle oxå med. Mys! Hon frågade sen om jag kunde kolla upp några billiga mobiler till dom. Osmin sa att det var inga problem, så vi ska ta oss en titt efter de efterfrågade mobilerna.

Imorgon ska vi försöka hitta till arbetsförmedlingen. Jag tror det är lite som sociala oxå, för vi ska kolla om jag kan få lite pengar av dom. Jag har mailat iväg cvn hela sabla veckan o Osmin har hjälpt mig vissa dagar för att leta i alla små vrår. Jag har inte alls fått nåt svar av nån. Så vi är rätt less, måste jag säga! Osmin vill ju inte att jag ska ha nåt dåligt jobb eller halvtid. Världens bästa jobb ska det vara, annars får det vara! Tro mig när jag säger att jag försökt förstå varför en halvtid skulle var så dålig.

Ikväll jobbar Osmin o jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag har lite mail att svara på, så jag bör göra det. Sen ska jag försöka leta fram lite fantasi o scrappa lite.

Love, Angela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0